Please sign this petition to help the bees

Please sign this petition to fight the use of bee-killing pesticides.


It puts pressure on your local député to sign an historic moratorium on the use of bee-killing pesticides.


http://www.pollinis.org/petitions/proposition_Laurence_Abeille.php


This is the letter that you sign through this petition:


Madame, Monsieur le député,


La mortalité tragique et abusive des pollinisateurs met en péril l'écosystème et l'alimentation de toute la population, pour notre génération et celles à venir.


A l'heure actuelle, il n'existe plus aucun doute sur le fait que pesticides systémiques, utilisés massivement sur les cultures, sont une cause clairement identifiée de la mortailité inquiétante des abeilles et des phénomènes d'effondrement des colonies.


Avec plus de 38 études différentes incriminant cette catégorie de pesticides, les preuves sont suffisamment nombreuses et intangibles pour interdire ces subtances trop nocives pour les abeilles.


Aussi, en tant que citoyen soucieux de préserver un environnement pérenne pour les générations futures, et électeur de votre circonscription, je vous demande de co-signer la proposition de résolution n°300, portée par Mme Laurence Abeille, relative à la préservation des insectes pollinisateurs et à un moratoire sur les pesticides de la famille des néonicotinoïdes et des phénylpyrazoles.


Je serai trés attentif à la suite que vous donnerez à ma démarche, qui me sera communiquée par mon association.


Respectueusement,


http://www.pollinis.org/petitions/proposition_Laurence_Abeille.php



Thanks Brian.

If you want to post in the Hive group too, please feel free.

Sarah, thanks for posting this. I think it would have been well placed in 'The Hive' group BUT since this may just attract a larger number of signatories here let's not quibble about that. Since I keep a few hives and have done for quite a long time, I know how tough it is getting for bees and keepers alike and all of the damage anything that kills bees does to the environment. It is contradictorily the law here in France that killing an entire colony arbitrarily is against the law whilst under certain circumstances 'pest controllers' may do so but should always try to relocate them first, and the fact that pesticides are rapidly decimating populations. Kill all the bees and the same pesticides will kill all other pollinators and where does our food come from then? Bees do not do damage but are one of our most valuable natural assets. So count me in and it is done.